Pelanggan JKMM adalah terdiri daripada Pelanggan Luar dan Dalaman :
Pelanggan Luaran
- Stakeholders iaitu Y.A.B Ketua Menteri Melaka, ahli-ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Melaka dan ahli-ahli Dewan Undangan Negeri Melaka;
- Semua Agensi Sektor Awam, Persekutuan/Negeri
Pelanggan Dalaman
Semua pegawai dan staf di bawah struktur organisasi JKMM.
Piagam Pelanggan (khususnya kepada fungsi Pembangunan):
- Memastikan kelulusan peruntukan pembangunan dapat disalurkan kepada kumpulan sasar yang ditetapkan dalam tempoh satu bulan;
- Memastikan permohonan cadangan pembangunan yang memenuhi syarat dan mempunyai maklumat yang lengkap diproses dalam tempoh 14 hari daripada tarikh permohonan diterima;
- Memastikan Persidangan Dewan Undangan Negeri diadakan sekurang-kurangnya 3 kali setahun dan jarak antara persidangan tidak melebihi 6 bulan;
- Memberi maklumbalas permohonan berkaitan urusan perkhidmatan majlis, protokol dan istiadat dalam tempoh 3 hari selepas arahan diterima;
- Menyampaikan maklumat dasar atau program Kerajaan Persekutuan/Negeri dimaklumkan kepada Pihak Berkuasa Tempatan Negeri dalam tempoh satu hari selepas diterima;
- Memastikan semua elemen ICT beroperasi dengan tahap jaminan perkhidmatan 90% (julat kegagalan sebulan tidak melebihi 3 hari);
- Memastikan aduan awam diselesaikan dalam tempoh 15 hari bekerja oleh jabatan pelaksanaan;
- Memastikan pengurusan sumber manusia, kewangan dan pentadbiran dilaksanakan selaras dengan pekeliling atau peraturan yang berkuatkuasa.
No comments:
Post a Comment